Returer & byten

Ångerrätt & returrätt

Du har full returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Varan skall vara oanvänd och återbetalning sker endast då varorna returneras i oanvänt skick. Vi återbetalar pengarna inom 30 dagar vid retur.

Observera: vid återbetalning ska kontakt med kundservice alltid göras. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal. Viktigt är vid fakturabetalning att ej låta bli att hämta ut paketet från posten. Om fakturan får en påminnelseavgift eller går till Inkasso blir kunden ansvarig för kostnader för makulering.

Skicka tillbaka varan i liknande emballage som den mottogs i. Notera att det är varans skick vid framkomsten till Tazz som är avgörande för om varan kan anses ha returnerats i helt skick. Bifoga ditt namn eller ordernummer. Du betalar själv fraktkostnaden för returen. Vid retur av produkter med ett högt ordervärde rekommenderar vi att du skickar paketet spårbart. Du är själv ansvarig för att returen kommer fram till oss.

Om vi har skickat fel vara står vi för kostnaden av returen till vårt lager.

Reklamationer

Vid reklamation kontaktar du alltid vår kundservice, så skickar vi en förbetald retursedel. Tazz tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske.

Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Returadress

Lizma Group AB
Pålsjögatan 19B
254 41 Helsingborg
Sverige

Org nr: 559371-7647
E-post till kundservice: info@tazz.se